Landship Österlen - Båthuset

I helgen tog vi tag i en av väggarna på ovanvåningen i huset vi kallar för Landship Österlen. Namnet kom av sig själv när grannar, vänner och människor som passerade huset tyckte att det liknade en båt. Och det har de ju rätt i att det gör på sina sätt, "Båthuset". 
 
Det var för x antal år sedan när jag och mina två syskon var små och det behövdes ytterliggare rum allt eftersom vi blev större och behövde våra egna utrymmen, som min pappa bestämde sig för att lyfta taket. Inte hela, utan en del av taket. Kanske inte den enklaste uppgiften så här i efterhand om du frågar mig, eller honom heller för den delen, men absolut den coolaste. Jag vet inget annat hus som ser ut som det här huset eller något annat ställe som får mig så inspirerad som det här stället får mig..
 
I alla fall. I helgen tog vi oss an väggen i ett av sovrummen på ovanvåningen. Vi spikade upp liggande skeppspanel från golvet och upp till takbjälken där vi även gick helhjärtat in och täckte den vita dörren. Först tänkte jag att vi kanske skulle låta dörren få vara som den var men allt eftersom resultatet växte fram kunde vi inte låta bli. Tur var väl det, vilken helhetskänsla!
Vad tycker ni?

Före:
 
 
 
 
Efter:
 


Sista fixet är att det ska borras hål för handtaget och nyckelhålet såklart. 
 

Hoppas att ni har fått en bra start på veckan!
 
#1 - - Anonym:

Fint det vart! Kramar Åsa alias Killingyourdarlings

Till top